We zijn er!

15 juni 2018 - Grindavík, IJsland

Na een buitengewoon plezierige vlucht, die een kwartiertje later vertrok, maar op tijd arriveerde in Keflavik, zijn we gearriveerd in IJsland. De koffers waren super snel op de band en na een korte inspectie van de tax free winkel in Kevlavik ging het richting Herz om de huurauto op te halen. Daar lange rijen, want IJsland is bij uitstek geschikt om met de auto te verkennen. Maar onze goede vriend de WHT reist veel en heeft hier en daar nog wel s een pasje, zo ook hier en met de goldcard waren we zo aan de beurt. Het hotel was niet ver rijden en onderweg zijn we allemaal meteen onder de indruk van het landschap, lava begroeid met mossen. We checken in, en voor we het weten is het tijd voor t diner. Niet te laat, want vanavond gaan we al naar de blue lagoon.

Bij de blue lagoon aangekomen konden we bij de kassa onze voucher inleveren en kregen we onze spullen en een "all inclusive" bandje waarmee we ons silica masker en een drankje op konden halen bij van die aan-zwem bars in het water. Maar zover is het nog niet want voordat je het water in gaat wordt je geacht je "overal" grondig te wassen, pas dan kan het badpak aan. Even worstelen, want een badpak over een nat lijf....jullie kennen dat wel. We treffen Fried beneden en Ger mag in het cafe op ons wachten, want hij gaat niet mee badderen, maar kan zo wel naar buiten om foto's te maken en zo. Prima Geregeld! Het is slechts een kleine oversteek door de kou naar het water, een helingbaan met 2 leuningen moet zorgen dat je niet valt, hetgeen niet iedereen lukt, maar Rien, de WHT en ondergetekende gaan top. We cruisen door het water, in de stoom en genieten van ons masker en het drankje en zeker ook van onze mede badgenoten uit alle delen van de wereld. Wat een heerlijk begin van onze reis! En alsof het allemaal nog niet mooi genoeg was wordt de regenachtige middag besloten met een prachtige zonsondergang. Vandaag reizen we door naar Borgarnes. Niet zo'n grote afstand plm 120 km.

1. Anita Sharma:
    15 juni 2018
    Ziet er super gaaf uit! Geniet er van. Groetjes, Anita Sharma
  2. Ria Hoenderop:
    16 juni 2018
    Dat ziet er leuk uit. Geniet er met volle teugen van. Jullie verdienen het.
  3. Sjaanie van Gogh:
    17 juni 2018