Van Grindavik naar Borgarnes

16 juni 2018 - Borgarnes, IJsland

Vandaag onze eerste reisdag in IJsland. Na een prima ontbijt en de boel weer netjes te hebben georganiseerd in de auto gaan we op pad. Onze eerste stop was in Hafnarfjordur. Een slaperig vissersplaatsje waar we een beetje hebben rondgekeken en lekker brood kochten voor onderweg. Dan door naar Akranes waar we een vuurtoren bezochten op een bijzondere locatie met mooi uitzicht en diverse plekjes ter nagedachtenis. Een monument voor een schip dat verging, voor iemands vriendin en ook voor mijn held David Bowie. Ze worden allen nog steeds gemist. Daarna door naar het hotel. Dit keer in een leuk traditioneel huisje. Na de boel uit de auto te hebben geladen waren we snel ingecheckt en weer op pad. We bezochten onze eerste waterval, de Hraunfossar. Een pad voert ons naar de langgerekte loop van de waterval. Prachtig blauw water en een lekker zonnetje maken het plaatje compleet. We boffen vandaag best met het weer, al is de wind flink fris. Dit gebied is prachtig, uitgestrekt en verlaten. Kleine boerderijtjes in een uitgestrekt landschap, veel lavavelden waar we een lavatube bekijken en de WHT vast een beetje in de stemming komt voor zijn off-road kunsten. Na een lekker diner in ons eigen hotel zitten we nu in de huiskamer een beetje te internetten. Het is 22.00, maar nog steeds klaarlichte dag. Echt gek, maar gelukkig sliep ik afgelopen nacht goed, dankzij, jawel, m'n oogmaskertje ;-). Dat doen we vanavond mooi weer!

1. Ben Willemsen:
    17 juni 2018
    Toppie, ziet er goed uit.