Van Laugarholl naar Varmalhid

22 juni 2018 - Varmahlíð, IJsland

Vandaag verplaatsen we ons naar Noord-IJsland en laten we de West-Fjorden achter ons. Onderweg pikken we mee wat we zien, maar geen grote bezichtigingen.  Natuurlijk zoeken we nog ff een vogelaarshut met meertje voor de WHT, daar worden hij en ook Marina en Linda altijd wel blij van. Ger heeft daar minder belangstelling voor, maar zorgt dan wel weer voor een bijzondere foto van 't een of ander. Het vermelden waard is dat er een grote verrekijker op statief staat, een boek met veel informatie, kaart en gastenboek. Dat zou in Nederland waarschijnlijk geen lang leven hebben. Als we bij Stadur de Ringweg N1 weer opgaan wordt meteen duidelijk dat we weer in meer toeristisch gebied zitten. Zoveel auto's zagen we heel de week nog niet, maar gelukkig is ons onderkomen uitermate flex en hebben we het hier zo naar onze zin, dat we niet meer weg gaan. Alleen om even vis te halen tbv de paella. Vandaag eten we "thuis". Da's lekker en lekker budget ook, Dit ondanks het feit dat we 400 gram garnalen en 340 gram kreeft in de paella verwerken ;-). We hebben een heerlijk huisje met 3 slaapplekken voor 2 personen, zithoek, goed uitgeruste keuken, douche, wc en niet te vergeten een heerlijke hotpot midden tussen de huisjes in. De WHT en zijn vrouw gaan boven slapen, de "bejaarden"  ;-)) beneden en de 2e slaapkamer beneden gebruiken we als "walk in closet" Hebben we dat ook nog 's ;-). Na orde op zaken te hebben gesteld,  brengen we met elkaar een heerlijk bezoek aan "onze" hotpot waar Ger weer voor de foto's zorgt. Ook het paella diner van Linda valt in de smaak. Nu zijn we allemaal bezig met ons eigen ding, de wifi werkt namelijk prima, maar het is lekker knus en gezellig.

1. Ria Hoenderop:
    23 juni 2018
    Het ziet er allemaal prachtig uit en leuk te zien en te lezen dat jullie heerlijk genieten.
  2. Ik:
    24 juni 2018
    Heerlijke verhalen en prachtige foto’s!
    Vraagje: wat betekent WHT?

Zus
  3. Gerard & Linda:
    27 juni 2018
    @Ria: je kunt ook overvaren met je eigen auto naar IJsland vanuit Noorwegen en Denemarken, ideetje?
    @Marieke: Wormhole Traveler, het alias waaronder hij z'n reisblogs schrijft. KUS van je ouwe ZUS