Omgeving Patreksfjordur verkennen

18 juni 2018 - Patreksfjörður, IJsland

We slapen twee nachten in Patreksfjordur en dat geeft ons de gelegenheid om de rest van de omgeving ook te verkennen. Als eerste gaan we naar Raudasandur, het rode strand. Niet dat het zand echt rood is, wel wat hier en daar, maar de naam komt van iemand die hier woonde. We lopen via een schattige camping, waar je gratis mag logeren als je onder de 16 bent, het strand op waar we hier en daar toch een rode gloed menen te ontwaren, maar helaas geen zeehonden. Wellicht een volgende keer. Daarna gaan we door naar Flokalandur, waar Marina even dipt in een hotpot aan zee. Ik bedank deze keer, want het is me veel te koud en ook een beetje te druk.

Ger en ik wachten in het nabijgelegen restaurant en nemen vast een heerlijke warme chocolademelk. Fried en Marina doen later hetzelfde. Daarna maken we een korte wandeling. Marina en Fried zoeken het wat hoger op en Ger en ik blijvan bij de rivier. We vervolgen dan onze route en rijden via een mooie tocht door de bergen-  waar nog steeds flink sneeuw ligt-weer richting Patreksfjordur. Morgen reizen we weer door.